Raadpleeg jouw dossier
- Afspraken: Hier zie je jouw geplande afspraken bij alle nexuzhealth-ziekenhuizen. Je vindt er ook jouw bevestigingsbrief met extra uitleg. Gebruik je de app? Dan kan je de afspraken synchroniseren met je persoonlijke agenda.
- Contacten: Elke afspraak, telefonisch contact of opname bestaat uit ‘contactmomenten’. Hier krijg je een overzicht van alle contacten, eventueel met bijbehorende documenten. Ook een overleg tussen zorgverleners waarbij je zelf niet aanwezig was, kan hier getoond worden.
- Verslagen: Hier vind je een overzicht van eindverslagen van onderzoeken, opnames, raadplegingen ... Verslagen zijn pas beschikbaar na validatie door je arts en administratieve afhandeling. Eventueel bijhorende ingescande documenten vind je terug bij de rubriek ‘Documenten en beelden’.
- Technische onderzoeken: Technische verslagen zoals radiologische beelden en labo- en pathologierapporten vind je hier. Wij raden aan deze rapporten steeds met je (huis)arts te bespreken voor duiding.
- Documenten en beelden: Veel verslagen bevatten ook bijlagen zoals foto’s, film, documenten en tekeningen. Al deze documenten en beelden zijn hier verzameld.
- Voorschriften: Hier kan je elektronische voorschriften van je arts raadplegen. Met de barcode kan je je medicatie afhalen in de apotheek.
- Documentatie: Heb je binnenkort een onderzoek of opname in ons ziekenhuis? Dan kunnen we via deze weg informatie zoals brochures ter beschikking stellen. Deze informatie kan je rustig thuis doornemen. Zo ben je maximaal voorbereid.
- Externe bronnen: Als je toestemming verleent via het eHealth-platform van de overheid, vind je hier medische info van externe applicaties die verbonden zijn met eHealth.
- Vragenlijsten: Hier vind je vragenlijsten die aan jou toegewezen zijn door het ziekenhuis. Vul de vragenlijst in om alle info aan jouw zorgverleners te bezorgen.
Beheer jouw persoonlijke gegevens
- Profiel: Bekijk en wijzig je persoonlijke gegevens. Zijn jouw e-mailadres en telefoonnummer juist? Pas ze aan of vul ze in zodat onze medewerkers jou snel kunnen contacteren wanneer dit nodig is.
- Toegangen: Hier bepaal je zelf welke zorgverleners toegang hebben tot jouw mynexuz-health dossier. Verder kan je ook toegang vragen tot het dossier van je kind(eren) jonger dan 15 jaar of derden.
- Meldingen: Bepaal zelf of en wanneer je via e-mail meldingen wil krijgen over je afspraken of over nieuwe informatie in jouw dossier. Gebruik je de app? Dan kan je deze notificaties aanpassen via de rubriek ‘Instellingen’.
Mynexuzhealth voor kinderen
Om inzage te krijgen in het medisch dossier van je kind(eren) jonger dan 15 jaar, moet jouw dossier en het dossier van je kind(eren) aan elkaar worden gekoppeld. Je kan deze koppeling zelf aanvragen via de website of app onder ‘Toegangen’ en ‘Kinderen’. Je hebt hiervoor de volledige naam en het rijksregisternummer nodig van jouw kind(eren).
Vanaf 15 jaar moet het kind zelf toestemming verlenen en jou aanwijzen als vertrouwenspersoon alvorens je inzage krijgt in zijn/haar medisch dossier (zie hieronder).
Toegang tot het dossier van derden
Wens je toegang tot het dossier van derden? Dan moet deze persoon eerst zelf toestemming verlenen en jou aanwijzen als vertrouwenspersoon. Dit kan via het formulier ‘aanwijzing vertrouwenspersoon’ via de website of via de app onder ‘Toegangen’ en ‘Derden’.
Waar kan je terecht met vragen?
Op de website van nexuzhealth vind je antwoorden op allerlei veel gestelde vragen. Vind je daar het antwoord niet? Contacteer dan de nexuzhealth-helpdesk via helpdesk [at] mynexuzhealth.com (helpdesk[at]mynexuzhealth[dot]com) of via 016 39 38 65 (op weekdagen tussen 8 en 17 uur).