Overslaan en naar de inhoud gaan

Als je niet tevreden bent met je ervaring in het ziekenhuis, raden wij je aan eerst in gesprek te gaan met de betrokken personen.

  • Over de medische zorg: met je behandelende arts
  • Over de verpleging: met de hoofdverpleegkundige van jouw afdeling
  • Over medische verslagen: met het medisch secretariaat via medisch.secretariaat.azvk [at] emmaus.be (medisch[dot]secretariaat[dot]azvk[at]emmaus[dot]be)
  • Over facturen: met de facturatiedienst via 03 380 26 45 of facturatie.azvk [at] emmaus.be (facturatie[dot]azvk[at]emmaus[dot]be)

Ze bespreken samen met jou je probleem of klacht en zoeken indien mogelijk naar een oplossing. 

Als dit niet lukt, kan je contact opnemen met de ombudsdienst, die jouw klacht onpartijdig bekijkt en het probleem probeert op te lossen via dialoog. Je kan een klacht neerleggen bij de ombudsdienst als:

  • Je vindt dat jouw patiëntenrechten niet werden gerespecteerd.
  • Je jouw probleem niet rechtstreeks met de betrokkene kan of wil bespreken.
  • Je niet tot een oplossing bent gekomen met de betrokkene.